آشنایی با انواع روشویی و مراحل نصب آنها

 


انتخاب یک سینک روشویی مناسب، از بین سینک های موجود در بازار بسیار سخت است، به دلیل اینکه تنوع مدل ها در بازار زیاد شده است و زمانی که در بازار به دنبال سینک هستیم مدام سردر گم هستیم و نمی دانیم که کدام مدل مناسب کار ماست. در این مطلب می خواهیم به بررسی انواع سینک‌ها بپردازیم تا هنگام انتخاب بدانید که کدام سینک مناسب فضا و کار شماست.

آشنایی با انواع سینک

سینک روشویی بدون لبه :

  این نوع روشویی در زیر پیشخوان قرار دارد و لبه آن دقیقا همسطح پیشخوان قرار می‌گیرد. از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت آن می‌توان به ظاهر یکدست، زیبا و نمای ساده آن اشاره کرد. همچنین به دلیل یکسان بودن سطح پیشخوان با لبه روشویی، تمیزی و نظافت آن نسبت به سایر روشویی‌ها بهتر و بیشتر رعایت می‌شود و پاک‌کردن آن راحت‌تر از دیگر انواع روشویی هاست‌. یکی از پرطرفدارترین روشویی همین نوع است، اما باید در نظر داشته باشید که این نوع روشویی فقط روی سطوح سنگی قابل اجراست.

روشویی پایه دار:

بدون شک این مدل‌ها را در خانه خودتان، حداقل در گذشته ملاقات کرده‌اید. طرحی ساده با شیر و لوله‌هایی روکار که لوله‌ها به وسیله یک پایه نیم‌دایره از جنس خود کاسه روشویی پوشانده شده‌اند و قسمت فوقانی آن سینکی معمولا چینی  قرار دارد؛ اما امروزه روشویی های پایه دار از جنس‌ها و طرح‌های زیادی برخوردارند. این روشوی برای کسانی خوب است که شرایط اجرا و نصب لوله ها و اتصالات را به صورت توکار ندارند. از مزایای دیگر آنها تنوع در سایز و اندازه های مختلف است. روشویی پایه دار در سه نوع روشویی پایه دار سنگی، کابینتی و چینی در بازار موجود است.

·        روشویی پایه دار چینی: همان روشویی هایی قدیمی که در اکثر خانه ها بود، از معایب آن تنوع بسیار کم در طرح و رنگ آنهاست.

·        روشویی پایه دار سنگی : این نوع روشویی ها از جنس سنگ هستند مثل سنگ مرمر. از استقامت و استحکام زیادی برخوردار هستند ولی باز هم تنوع در این مدل بسیار کم است.

·        روشویی پایه دار کابینتی : روشویی کابینتی، یکی از انواع روشویی هایی است که امروزه کاربرد زیادی دارد و تمامی لوله و اتصالات درون کابینت قرار می گیرد، از مزایای آن می توان به تنوع در طرح و مدل های آن اشاره کرد، همچنین به دلیل کمد و فضایی که دارد، کمک می کند نظم در محیط بیشتر باشد.

روشویی دیواری:

روشویی های دیواری هیچ پایه ای روی زمین ندارن و محل اتصال آنها دیوار است. این مدل بهترین گزینه برای فضاهای کوچک است و به شما این امکان را می دهد که بتوانید ارتفاع ان را تنظیم و مناسب با شرایط خود تنظیم کنید. این نوع روشویی هم در سه نوع سنگی، سرامیک و کابینتی در بازار موجود می باشد.

سینک روشویی کاسه ای:

سینک روشویی کاسه‌ای، نمونه‌ای از جدیدترین و مدرن‌ترین سینک های روشویی است. سینک دقیقا در بالای پیشخوان یا کانتر قرار دارد. البته می‌توانید مدل‌هایی از سینک کاسه‌ای ببینید که بخشی از آن زیر پیشخوان نصب شده است. این نوع سینک در اندازه های مختلف برای کودکان و بزرگسال در بازار موجود است، همچنین از جنس های مختلفی ساخته شده اند؛ از جمله شیشه، فلز، سنگ و سرامیک .

مراحل نصب روشویی پایه دار به چه صورت است؟

در ادامه مراحل نصب روشویی را به ترتیب با هم بررسی می کنیم.

·        ایتدا باید محل مناسب قرارگیری روشویی با توجه به محل خروجی فاضلاب و شیر آب سرد و گرم را تعیین کنید.

·        سپس روشویی را با پایه در محل مورد نظر قرار داده و توجه می کنید که حتما تراز باشد.

·        بعد از تراز کردن روشویی حالا باید محل قرار گیری پیچ ها را با ماژیک علامت بزنید و دور پایه روشوی خط بکشید تا محل دقیق برای نصب پیچ ها مشخص باشد.

·        سپس با مته محل قرارگیری پیچ ها که علامت گذاری شده است را سوراخ کنید و رولپلاک مناسب با ان را نیز قرار دهید.

·        در مرحله بعد به سراغ نصب شیر و سیفون بر روی کاسه‌ی روشویی می‌رویم. از آنجا که نصب شیر و سیفون بر روی روشویی پس از بستن روشویی به دیوار، دستگیر و مشکل می‌شود، بهتر است شیرآلات و سیفون را ابتدا بر روی روشویی نصب کنیم.

·        روشویی را روی محل بستن پیچ ها قرار دهید و ببندید

·        سپس پایه روشویی را در زیر آن قرار داده و پیچ های روشویی و پایه را کاملا محکم کنید.

·        شیلنگ‌ها یا لوله‌های شیر روشویی را به شیرهای آب سرد و گرم روی دیوار متصل کنید

·        سایر اتصالات سیفون را نصب کرده و لوله‌ی انتهای آن را به لوله‌ی فاضلاب بر روی دیوار متصل کنید.

·        فاصله ای که میان روشویی و دیوار است را با چسب سیلیکونی بپوشانید و آب بندی کنید.

اگر فردی فنی هستید، می توانید مراحل نصب روشویی را خودتان انجام دهید، به خصوص روشویی های پایه دار اما اگر تا به حال کارهای فنی انجام نداده اید بهتر است از یک متخصص کار بلد برای انجام این کار استفاده کنید.


Comments

Popular posts from this blog

دلیل روشن نشدن آبگرمکن دیواری

روش های رنگ آمیزی ساختمان به چه صورت است؟