روش های رنگ آمیزی ساختمان به چه صورت است؟


 

آیا تاکنون به این فکر کرده اید که رنگ آمیزی ساختمان می تواند تحولی عظیم در فضا ایجاد کرده و دکوراسیونی زیبا به نمایش بگذارد؟ برخلاف تصور عموم که گمان می کنند استفاده از رنگ قدیمی شده و کاغذ دیواری و سایر دیوارپوش ها مدرن تر و جذاب تر هستند، با صراحت می توان گفت رنگ آمیزی سقف و دیوارهای ساختمان نیز می تواند بر زیبایی دکوراسیون داخلی بیفزاید و فضا را متحول کند.

همانطور که می دانید رنگ ها بر روح و روان انسان تاثیرات متفاوتی می گذارند و هر رنگ نماد یک روحیه خاص است، از این رو نمی توان اهمیت رنگ را در ساختمان نادیده گرفت. رنگ آمیزی منزل مسکونی یکی از راحت ترین روش های تغییر دکوراسیون است که با استفاده از آن می توان حس و حالی متفاوت به فضا بخشید.

آموزش رنگ آمیزی دیوار

رنگ آمیزی دیوارها کار ساده ای نیست و نیاز به تخصص دارد. بتونه کاری، سنباده زدن، زیرسازی، ترکیب رنگ ها و نقاشی ساختمان را نمی توان با سهل انگاری انجام داد. دستگاه های اسپری رنگ آمیزی می تواند لکه هایی را بر روی دیوار بر جای بگذارد که پس از خشک شدن بیشتر دیده می شوند. استفاده از قلمو برای رنگ آمیزی نیاز به مهارت دارد. برجای ماندن آثار قلمو بر روی دیوار از متداول ترین مشکلاتی است که برای تازه کارها پیش خواهد آمد.

نقاشی و رنگ آمیزی منزل یک هنر است و بستگی به مهارت نقاش ساختمان دارد. به همین دلیل لازم است که برای نقاشی ساختمان شیراز و سایر شهرهای دیگر، از یک متخصص کمک بگیرید. نرخ نقاشی ساختمان با توجه به متراژ بنا، نوع رنگ و جنس سطح زیر کار محاسبه می شود. 

رنگ کردن دیوار گچی

رنگ کردن دیوارهای گچی و رنگ نخورده با دیوارهای رنگ شده تفاوت دارد. نمی توان مستقیماً رنگ مورد نظر را بر روی دیوار گچی در ساختمان های نوساز به کار برد. ابتدا بایستی دیوارهای گچی روغنکاری شود برای این منظور می توان از روغن الیف استفاده کرد.

روغن کاری با ایجاد حالت چسبندگی بین رنگ و دیوارهای گچی، موجب پوشش دهندگی بهتر رنگ ساختمان خواهد شد. بدون رنگ کاری، خورندگی بین رنگ نهایی و دیوار بسیار زیاد بوده و رنگ نهایی از کیفیت خوبی برخوردار نخواهد شد و هزینه رنگ آمیزی ساختمان نیز به شدت افزایش می یابد.

بتونه کاری نیز یکی از کارهای اصولی است که قبل از رنگ آمیزی انجام می شود. این کار نیاز به مهارت و تخصص نقاش دارد. در نظر داشته باشید بتونه کاری به تنهایی برای زیرسازی رنگ کافی نیست. حتما باید روغن کاری نیز انجام شود.

سنباده کاری دیوار یکی دیگر از مواردی است که در رنگ آمیزی ساختمان بر روی دیوارهای گچی باید انجام شود. سنباده کاری اولیه سطحی است و زیاد نیازی به ریزه کاری نمی باشد. بعد از این مرحله می توان یک دست آستر بر روی دیوار زد و سپس سنباده کاری دقیق تر و ظریف تر نهایی را انجام داد.سپس می توان آستر دوم را بر روی دیوار انجام داد و پس از خشک شدن رنگ رویه را بر روی دیوار به کار برد.

لکه گیری دیوار رنگ شده

برای رنگ آمیزی دیواری که قبلاً رنگ شده نیازی به روغن کاری نیست ولی لکه گیری و ترمیم ترک ها، سنباده کاری، آستر اول و دوم حتما قبل از رنگ آمیزی نهایی انجام می شود. خشک شدن هر یک از مراحل قبلی برای تثبیت رنگ رویه بسیار ضروری است.




رنگ کاری ساختمان با اسپری های رنگ کننده

چنانچه وقت کافی در اختیار ندارید و می خواهید در روند رنگ آمیزی ساختمان تسریع ایجاد کنید بهتر است از اسپری های رنگ کننده برای نقاشی بر روی دیوارها استفاده کنید. اگر دستگاه اسپری رنگ کننده با جریان برق کار می کند نیاز به تامین برق دستگاه دارید.

کار با اسپری های رنگ کننده دشوار نیست و مشکلات بر جای ماندن رد قلمو را نیز ندارد کافی است مخزن اسپری را با رنگ دلخواه پر کرده و شروع به رنگ آمیزی دیوار کنید. البته انجام مراحل قبلی به منظور زیرسازی ضروری است و بدون رفع ترک های دیوار و سنباده کاری نمی توان انتظار رنگ آمیزی بدون نقصی را داشت.

بهتر است ابتدا نقاشی را از سقف اتاق شروع کنید. پوشاندن کف اتاق و دیوارها با کاغذهای مخصوص، مانع از رسیدن رنگ به آنها می شود پس قبل از شروع به نقاشی، حتما دیوارها را با کاغذ ضد آب پلاستیکی یا مشابه آن پوشش دهید.

در صورت استفاده صحیح از اسپری های رنگ کننده، کار تمیزی خواهید داشت و رنگ کمتری به اطراف پاشیده می شود ولی با تمام دقتی که می کنید نمی توان از پاشیدن صد در صد رنگ جلوگیری کرد. حتما از دست کش پلاستیکی و عینک های محافظتی برای چشم استفاده کنید.

رنگ آمیزی دیوار و سقف

برای رنگ آمیزی سقف، از گوشه های اتاق شروع کرده و رنگ را به چپ و راست اسپری کنید. برای اطمینان از یکنواخت شدن رنگ ها، پس از رنگ آمیزی یک قسمت، دستگاه را عقب کشیده و رنگ را بررسی کنید. برای رنگ آمیزی دیوارها باید قاب پنجره ها، قرنیزها، پریزهای برق و غیره را بپوشانیم . از گوشه ها شروع نقاشی کرده و با آرامش و نهایت دقت اسپری را حرکت داده و دیوارها را رنگ آمیزی کنید. در نهایت دقت کنید که همه دیوارها یکدست و کامل رنگ شده باشد.


Comments

Popular posts from this blog

دلیل روشن نشدن آبگرمکن دیواری