چه زمانی پکیج نیاز به تعمیر دارد؟

 



زمان سرویس پکیج دیواری یکی از مجموعه اموری است که باید به شکل دوره‌ای انجام شود. سرویس به موقع و دوره ای پکیج دیواری موجب افزایش طول عمر و راندمان پکیج دیواری خواهد شد. همچنین زمانی که با مشکلاتی نظیر روشن نشدن پکیج، خاموش شدن پکیج و ... روبرو می شوید نیاز به تعمیر پکیج دارید و باید در کمترین زمان این مشک برطرف شودف به یاد داشته باشید که هنگام خراب بودن پکیج نمی توان کار سرویس پکیج را انجام داد.

در یک سرویس دقیق و منظم، خرابی‌ها به سرعت شناسایی شده و تا پیش از تبدیل شدن به خرابی‌هایی با وضعیت حادتر و هزینه بیشتر، حل خواهند شد. در ادامه این مطلب به بررسی بهترین زمان برای سرویس پکیج و مواردی که هنگام انجام آن باید انجام شود می پردازیم.

بهترین زمان برای سرویس پکیج چه زمانی است؟

سرویس پکیج باید به صورت دوره‌ای انجام شود؛ منوط کردن سرویس پکیج دیواری به زمان وقوع خرابی احتمالی، اصلاً عقلانی نیست و باید کار به صورت دوره‌ای انجام شود. مطابق تجربه و تخصص، باید گفت فاصله بین سرویس دوره‌ای ، به عمر وسیله بستگی دارد، به این صورت که با افزایش طول عمر پکیج، دوره ی زمانی برای سرویس آن نیز کوتاهتر میشود، مثلا برای پکیج هایی با طول عمر کمتر از 5 سال، هر 6 ماه یکبار و برای پکیج هایی با طول عمر بیشتر از ده سال هر 4 ماه یکبار بهتر است که کار سرویس را انجام دهید.

علت خرابی پکیج چیست؟

پکیج هنگام کار سر و صدای زیادی دارداین مشکل به دلیل هواگرفتن لوله و پمپ پکیج می باشد. برای رفع این مشکل پکیج را هواگیری نمایید

پکیج نشتی آب دارد: نشتی آب از پکیج دلایل گوناگونی دارد. شکستگی لوله ها و اتصالات، آب بندی نادرست اتصالات پکیج، سوراخ شدن مبدل، خراب شدن شیر تخلیه پکیج، پاره شدن اتصالات، نصب نامناسب پکیج برخی از رایج ترین دلایل بروز این مشکل در پکیج است.

آب پکیج گرم نمی کند: افت و نوسان فشار گاز، پایین بودن فشار آب ورودی به پکیج، رسوب گرفتن مبدل، هوا داشتن لوله های پکیج، خراب شدن شیر سه طرفه، سوختن برد پکیج برخی از رایج ترین دلایل گرم نکردن آب پکیج است.

پکیج خود به خود خاموش می شود: خراب شدن ترموستات پکیج، رسوب گرفتن پکیج و مسدود شدن شیر ورودی آب، خراب شدن پمپ، هوا داشتن پکیج برخی از دلایلی است که باعث خاموش شدن خود به خود پکیج می شود

پکیج انفجاری روشن می شود: تنظیم نبودن فشار گاز، خراب شدن دودکش، ضعیف شدن جرقه کولر، نشتی برق، اکسید شدن الکترود جرقه زن، کثیف شدن جرقه زن، کافی نبودن اکسیژن کافی جهت عمل احتراق برخی از عواملی است که باعث انفجاری روشن شدن پکیج دیواری می شود

مشعل پکیج روشن نمی شود: روشن نشدن مشعل پکیج بنا به دلایل گوناگونی رخ می دهد، خراب شدن جرقه زن، میله یون پکیج، خراب شدن برد پکیج، گرفتگی در شیر کنترل گاز پکیج، نبودن برق داخل پکیج،  همگی از عوامل تاثیر گذار بر روشن نشدن شعله پکیج هستند.

پکیج روشن نمی شود: پایین بودن سطح فشار پکیج، رسوب گرفتن پکیج و مسدود شدن مسیر حرکت آب، مسدود شدن مسیر دود، خراب شدن شمعک و جرقه زن برخی از دلایلی است که باعث روشن نشدن پکیج می شود.

سرویس پکیج شامل چه مواردی می شود؟

سرویس پکیج شامل خدمات متعددی است که سرویسکار، با حضور در محل تمامی این موارد را انجام میدهد این خدمات به شرح زیر می باشند.

سوب‌زدایی

پایش فشار آب

پایش عملکرد سیستم گرمایش

هواگیری سیستم گردش آب

بررسی تنفس پکیج شامل دودکش و فن

بررسی سایر امور جانبی

هزینه سرویس و تعمیر پکیج به چه صورت است؟

هزینه سرویس و تعمیر پکیج به عوامل مختلفی بستگی دارد. کهدر زیر به شرح آنها می پردازیم:

خراب بودن پکیج و پیدا کردن علت خرابی

نیاز قطعات خراب به نعمیر

نیاز به نعویض قطعات خراب، که هزینه آن افزایش میابد.

نوع پکیج، پکیج ها به دو دسته دیواری و زمینی تقسیم می شوند و هر کدام از این انواع نیز به چندین مدل متفاوت تقسیم می شود، که خب هزینه و نحوه تعمیر هر یک متفاوت است.

هزینه ایاب و ذهاب سرویسکار

چگونه یک سرویسکار و تعمیرکار خوب برای پکیج پیدا کنیم؟

افزایش مشغله افراد و ترافیک های سنگین در سطح شهر و مشکلات حمل و نقل، خیلی سخت است که بتوانید در زمان مورد نظر کار تعمیر و سرویس پکیج را انجام دهید. امروزه شما به راحتی می توانید در بستر اینترنت و به صورت آنلاین در منزل خود بهترین متخصصین را برای تعمیر پکیج در محل مورد نظر خود پیدا کنید، به این صورت که شما به سایت شرکت های خدمات آنلاین رفته و با ثبت سفارش در سایت، چندین متخصص به شما متصل و حدود قیمت سرویس پکیج شما را می دهندف شما به راحتی می توانید با بررسی پروفایل هر یک و همچنین بررسی نظرات کاربران قبلی، بهترین متخصص را پیدا کنید.



Comments

Popular posts from this blog

دلیل روشن نشدن آبگرمکن دیواری

روش های رنگ آمیزی ساختمان به چه صورت است؟