آشنایی با انواع کابینت

 





امروزه با افزایش تنوع و مدل های جذاب کابینت ها، بسیاری از افراد هر چند سال یکبار برای تغییر دکوراسیون منزل خود و بعضی افراد با جابه جایی و قدیمی شدن کابینت هایشان، تصمیم به ساخت و نو کردن کابینت های خود می کنند؛ گاهی اوقات نیز افراد ساختمانی نیمه ساخته خریده اند که نیاز به ساخت کابینت در آن به شدت احساس می شود. از آنجایی که آشپزخانه و کابینتهای آن از جمله بخش های مهم خانه هستند، کیفیت و اصولی درست شدن کابینتها از مسائل بسیار مهم است که بهتر است از یک متخصص کاربلد کمک گرفته شود. کابینت ها انواع متفاوتی دارند که در ادامه به شرح انها می پردازیم؟

انواع کابینت ها

کابینت ها بر اساس جنس و متریالی که از آن ساخته می شوند به چند دسته تقسیم می شوند.

کابینت ملامینه: ملامینه در واقع به کابینت هایی گفته می شود که از ورقی با مغزی نئوپان و روکش ملامینه ساخته شده اند. در گذشته، خیلی از نئوپان استفاده میشد. اما در حال حاضر با گسترش یافتن انواع ورق های ام دی اف، از نئوپان تنها در مکان‌هایی که خطر نفوذ رطوبت تقریباً صفر باشه استفاده میشه؛ مثل کمدها . این نوع کابینت یکی از ارزان ترین و اقتصادی ترین انواع کابینت ها می باشد.

·        کابینت ام دی اف: این نوع کابینت شبیه کابینت قبلی می باشد با این تفاوت که مغزی به کار رفته در ان از جنسی فشرده تر به نام ام دی اف می باشد. بطور کلی، حساسیت ورق ام دی اف در برابر آب نسبت به ملامینه کمتر است اما باز هم به رطوبت حساس است.

·        کابینت های گلاس:  این نوع کابینت معمولاً از ام دی اف سفید و بخش های قابل رویت آن ودرب ها از جنس ورق «های گلاس» ساخته می شود. ورق هایگلاس نسبت به ام دی اف دارای روکشی قوی تر و ضخیمتر است ، البته در یک سمت ورق؛ سمت دیگر ورق یک لایه نازک PVC سفید است. کابینت های گلاس از نظر ظاهری بسیار براق تر و دارای تنوع طرح زیاد و زیباتر از ام دی اف می باشد. عموماً قیمت های گلاس بیشتر از ام دی اف می باشد.
·        کابینت پلی گلاس: پلی گلاس نوعی ‌ام ‌دی ‌اف است با این تفاوت که روکش آن به غیر از ملامینه با یک لایه پلی استر پوشانده می‌شود.  ورق پلی گلاس نوعی ورق با مغزی ام دی اف بوده که بر روی سطح یک طرف ورق ‌ام‌دی‌اف “که دو رو ملامین شده”’ یک لایه ۷۵ میکرونی از پلی استر “که ظاهری شبیه شیشه دارد اما نسبت به شیشه سبک تر و محکمتر می باشد” پرس شده است و رنگ نهایی صفحه توسط رنگ لایه ملامین که روکشی از پلی استر دارد، تعیین می‌شود و به مرور زمان نیز هیچ تغییر رنگی در ورق‌های ملامین و پلی گلاس ایجاد نمی‌شود.

·        کابینت وکیوم یا ممبران: نام دیگر کابینت وکیوم، کابینت ممبران است و دارای سبک لوکس می باشد از این رو برای منازلی که دارای سبک کلاسیک هستند مناسب می باشد، این دسته از کابینت ها به وسیله یک پوشش مستحکم که وکیوم نام دارد ساخته شده اند. در طراحی کابینت وکیوم از متریال mdf برای تولید تنه و یک سطح pvc که تحت دمای بالایی قرار می گیرد باعث براق شدن این نوع کابینت ها می شود، استفاده می شود.

·        کابینت روکش چوب: برای ساخت این نوع کابینت بخش های قابل رویت از ورق های ام دی اف با روکش چوب ساخته می شود که قیمت بالاتری نسبت به موارد بالا دارند اما نسبت به کابینت تمام چوب ارزانتر است. مثل بیشتر کابینت ها، معمولاً یونیت (اسکلت) این نوع کابینت نیز از جنس ام دی اف می باشد.

قیمت کابینت سازی و عوامل موثر برآن :

برای کابینت سازی نمی توان قیمت مشخصی را تعیین کرد، زیرا به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که در زیر به بررسی نها می پردازیم:

·        نوع طراحی که برای کابینت ها استفاده می شود، که بر دو دسته کلی مدرن و کلاسیک تقسیم می شود.

·        متراژ کابینت از جمله موارد مهم است.

·        نوع متریال و جنس کابینت انتخابی شما، تاثیر زیادی در قیمت نهایی کابینت سازی دارد.

·        محل نصب کابینت، اینکه کابینت ها زمینی هستند یا هوایی در قیمت بسیار موثر هستند. زیرا متراژ کابینت زمینی و هوایی به دلیل ارتفاع و محل نصبشان با یکدیگر متفاوت است.

خدمات مربوط به کابینت سازی از آن دسته خدماتی هستند که هر فرد برای آن نیاز به یک متخصص و کابینت ساز حرفه ای دارد، شاید دسترسی به یک متخصص خوب کار سختی به نظر بیاید؛ اما امروزه با گسترش سرویس های خدمات آنلاین شما برای هر نوع خدمت می توانید به راحتی به بهترین متخصص دسترسی داشته باشید، کافی است که در سایت شرکت های خدمات انلاین ثبت سفارش کرده، بعد از آن چندین متخصص به شما متصل می شوند و شما می توانید با بررسی پروفایل هر یک و دیدن نمونه کار آنها بهترین را انتخاب کنید.


Comments

Popular posts from this blog

دلیل روشن نشدن آبگرمکن دیواری

روش های رنگ آمیزی ساختمان به چه صورت است؟