چه زمانی باید اقدام به سرویس و تعمیر بخاری کنیم؟

 



با نزدیک شدن به فصل سرما، تقاضا برای سرویس و تعمیر وسایل گرمایشی افزایش می یابد. سرویس و تعمیر بخاری یکی از این خدمات است که در صورت بروز مشکل بهتر است در کوتاه ترین زمان به برطرف کردن آن پرداخت، همچنین سرویس بخاری از جمله کارهایی است که باعث افزایش طول عمر بخاری و بهینه عملکردن آن می‌شود، پس بهتر است از سرویس دوره ای بخاری غافل نشوید. اما از کجا بفهمیم که بخاری ما نیاز به تعمیر دارد یا چه زمان برای تعمیر و سرویس بخاری گازی خوب ست. تمام این موارد را در ادامه بررسی می کنیم.

چه زمانی برای تعمیر و سرویس بخاری مناسب است؟

بهترین زمان برای سرویس و تعمیر بخاری، قبل از فصل سرما و زیاد نشدن تقاضا می باشد، چرا که ممکن است هوا سرد شود و شما بدون سرویس کردن بخاری ، اقدام به روشن کردن آن کنید که این مورد خرابی و آسیب دیدن بخاری را به دنبال دارد.

اما مناسب ترین زمان برای تعمیر بخاری، کوتاه ترین زمان بعد از دیدن علائم خرابی می باشد.

آشنایی با انواع بخاری:

·        بخاری هیزمی: بخاری های هیزمی محفظه های فلزی هستند که معمولا از فلز ساخته می‌شوند. بعضی از انواع این بخاری ها مانند بخاری های چدنی بسیار محکم اند. بخاری های هیزمی روسی هم ظاهر زیبایی داشته و طرفداران زیادی دارند.گرمای این بخاری ها از سوختن هیزم و شاخ و برگ درختان تامین می‌شود که این نوع بخاری بیشتر به درد باغ و خانه های ویلایی بزرگ می خورد زیرا که گاز و دودهای حاصل از سوختن چوب برای فضای های کوچک آزار دهنده می باشد.

·        بخاری گازی: بخاری گازی خودش انواع مختلفی از جمله، زمینی، دیواری، با دودکش و بدون دودکش دارد. ما معمولا شکل زمینی آن را  به­عنوان بخاری گازی می‌شناسیم که از بقیه مدل‌ها محبوب‌تر است. این مدل، گرمای مطبوع و قابل قبولی برای فضای بزرگ خانه‌ها به­وجود می‌آورد.

·        بخاری برقی:  بخاری برقی یک سیستم گرمایشی می باشد که نیروی برق را به گرما تولید می کند که بعد از مدتی باعث گرم شدن محیط می شود در واقع سوخت مورد نیازش از برق تامین می شود.

·        بخاری برقی فن دار: نوعی از بخاری می باشد که دارای یک المنت می باشد.که توسط این المنت محیط  بیرون خود را گرم می کند و فن به کار رفته در این بخاری گرما را به محیط بیرون انتقال می دهد.بخاری برقی فن دار دارای سیستمی به نام سنسور ترموستات می باشد که زمانی محیط اطراف بیش از حد گرم شود، بخاری خود به خود خاموش می شود.



بخاری برقی تابشی:   بخاری برقی تابشی یک بخاری می باشد که در آن چندین المنت به کار برده شده است  و در قسمت پشت آن یک سطح بازتابنده قرار دارد.در این بخاری میزان گرمایی که به بیرون منتقل می کند بستگی به تعداد المنت هایی دارد که در این بخاری روشن می شوند.بخاری برقی مناسب برای گرما دادن مستقیم می باشد  و برای محیط هایی که که هوا در آن جریان دارد مناسب می باشد.این گونه از بخاری ها بدون سر وصدا هستند.

چه زمانی باید اقدام به تعمیر بخاری کرد؟

·        از بخاری بوی گاز می آید که اصولا به دلیل شل بودن لوله های اتصال و نشتی گاز می باشد.

·        هنگام روشن کردن بخاری، بوی دود می آید که می تواند یکی از دلایلش مسدود شدن راه دودکش باشد.

·        خاموش شدن خود به خود بخاری که اکثرا مشکل از درست عمل نکردن ترموکوپل است که بهتر است حتما برای عیب یابی و تشخیص صحیح از یک تعمیرکار کاربلد کمک دبگیرید.

·        گاز پخش می شود ولی شعله روشن نمی شود که یکی از دلایل آن بسته شدن مجرای شمعک می باشد.

·        کوتاه بودن و زرد رنگ بودن شعله بخاری.

همچنین می توانید در لینک زیر یک ویدیو که دلایل و ایرادات مختلف بخاری را بررسی کرده است ببینید.

تعمیرات بخاری گازی

قیمت تعمیر و سرویس به چه صورت است؟

برای سرویس و تعمیر بخاری نمی توان قیت مشخصی تعیین کرد زیرا به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله:

·        نیاز بخاری شما به تعمیر

·        تعداد قطعاتی که به تعمیر نیاز دارند

·        نیاز به تعویض قطعات

·        دستمزد تعمیرکار بخاری

·        دور و نزدیک بودن  محل مورد نطر و هزینه ایاب و ذهاب تعمیرکار

·        محل قرار گیری بخاری که تاثیر زیادی در سختی کار دارد.

یک تعمیرکاار خوب چه ویژگی های دارد؟

برای انتخاب یک تعمیرکار بخاری، اولین چیز توجه به مهارت و تجربه ان است. یک فرد با تجربه تسلط زیادی بر انواع مختلف و برندهای متفاوت بخاری ها دارد و خیلی راحت می تواند مشکل و علت را پیدا کند.

برای پیدا کردن بهترین تعمیرکار لازم نیست به بازار بروید و یا از دوست آشنا به دنبال یک تعمیرکار خوب باشید. شما به راحتی می توانید با گوشی خود وارد سایت شرکت های خدمات انلاین شده و بعد از ثبت سفارش به چندین متخصص متصل و حدود قیمت را دریافت کنید.

 

 


Comments

Popular posts from this blog

دلیل روشن نشدن آبگرمکن دیواری

روش های رنگ آمیزی ساختمان به چه صورت است؟